Keskussairaalan päivystyksessä otetaan käyttöön vuoden alussa vuoronumeropalvelu

    Keskussairaalan päivystyksessä otetaan käyttöön vuoden 2018 alussa jononhallinta- ja vuoronumeroratkaisu päivystyksen asiakkaille. Pääaulan odotustilassa on kaksi vuoronumeroautomaattia ja kolme näyttöä.

    Järjestelmä toimii siten, että asiakas valitsee vuoronumerolaitteen painikkeella tulotapansa mukaisen palvelulinjan sen mukaan onko hänellä lähete, onko hänet pyydetty paikalle, tuleeko hän ilman etukäteisyhteydenottoa vai onko hänellä hätätilanne? Tämän jälkeen hänelle tulostuu laitteesta kuittilappu, jossa ilmoitetulla numerolla hän jonottaa tarpeensa mukaisesti triage-hoitajalle, sihteerille, lääkärille, sairaanhoitajalle tai päivystyksen laboratorion näytteenottoon. Asiakkaan saama vuoronumerotunniste eli kuittilappuun tulostunut numero ilmestyy monitorinäytölle kun on hänen vuoronsa. Asiakkaita ei kutsuta välttämättä numerojärjestyksessä vastaanotoille, vaan arvioitavan hoidon tarpeen mukaisesti. 

    Vuoronumerolaite palvelee suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi asiakkaan valinnan mukaan. 

    Lisätietoja antaa Tiina Holm, tiina.holm (at) carea.fi tai Annika Hannula, annika.hannula (at) carea.fi

    Kaikki ajankohtaiset